Skola

Ja, då har allvaret börjat! I tisdags hade vi vår första lektion i Marketing management och idag Fashion brand strategy. Vi har samma lärare i båda! Han är från Taiwan men pratar hyfsad engelska då hans familj bor i USA och han är bara här för att jobba som jag förstod det. Vi fem är de enda utbytesstudenterna på Textile department. Så när vi har lektioner så är det massa taiwaneser och vi. Både igår och idag fick vi gå fram till tavlan och skriva våra namn och presentera oss. Låter ungefär så här:
-Hello! (Jag)
-Helloooo! (Klassen)
-My name is Hanna. (Jag)
-Helloooo Haannaaa. (Hela klassen i kör)
Det har varit väldigt dålig luft i klassrummen, ingen aircondition vilket är lite jobbigt då det är svårt att hålla sig vaken. Annars känns det som det är roliga kurser vi ska läsa. Imorgon ska vi börja en Management kurs, den är bå Business department, får se hur det blir... Presentation igen kanske, haha.
På fredag kl 12-13.30 ska de ha välkomstfest på Textile department för oss svenskar! Först trodde vi att det bara var en liten fest vi skulle gå på tills vi kom till skolan idag och fick se det här:
                              
Haha, vi höll på att dö av skratt! Vi har en tv precis när man kommer in i byggnaden och det var där vi fick syn på detta! Det satt även en poster vid ingången. Det blir alltså en fest för oss:) Undra om det kommer någon... 

Kommentarer
Postat av: Jonna

Jag saknar dig galet mkt!!!! hoppas ni får roligt på eran fest!!! pusss love

2009-09-17 @ 22:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0