Förlåt...

Jag vet att jag är dålig på att uppdatera, förlåt...
Mid term testen är avklarade och alla gick väldigt bra, vi fick resultaten i veckan och hela team Sweden gjorde väldigt well done ifrån sig!

Vad har då hänt i veckan? Förutom att det har blivit väldigt mycket kallare och jag har fått "vinteshoppat" träningskläder och myströjor så har vi varit på zoo och gått i bergen.

I måndags var vi på Taipei zoo och kollade på alltifrån pigviner, gorillor, flodhästar, elefanter, fjärilar, krokodiler till kängrur. Allt möjligt hade dom! Det var väldigt stort och väldigt billigt, ca 7 kronor i inträde! Mitt kamerabatteri dog så jag har tyvärr inte så många bilder... 

I går var vi och gick i Tiger- och Elephant-mountain. Det var ca 7 km bara trappor! Först gick vi i trappor uppför i en timme och sen var det blandat ner och upp i två timmar. Man skulle kunna säga att jag är lite seg i vaderna idag... Men det var riktigt häftigt att se Taipei uppifrån bergen! Bilder kommer inom kort, jag lovar. Vi var i bergen med min optiker. Han heter Tank och vill öva på sin engelska eftersom han ska åka och jobba i Australien. Förutom oss var det massa massa "grandmas" och "grandpas" uppe i bergen, som Tank kallde de gammla. Där gick vi och pustade och var helt slut av alla trappsteg så kom 70 åriga asiater flygande som de aldrig gjort annat än vandrat i bergen... Lite dåligt för självförtroendet faktiskt... Dags att ta tag i konditionen på riktigt!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0