101 + Room 18

Igår åkte vi upp i tornet 101. Det är världens högsta torn på 508 meter och det heter 101 för att det är 101 våningar. Helt galet högt! Vi åkte hiss upp på 20 sekunder, det killade gött i magen;) Utsikten var helt otrolig, man såg ut över hela Taipei! Däruppe fick vi en apparat som liknade en stor mobiltelefon som vi gick runt med och fungerade som en liten miniguide. Det var jättebra då man fick veta mer om det man såg, alla byggnader och olika ställen i stan. Det finns så mycket jag vill göra här så jag vet inte riktigt hur jag ska hinna allt!
Jag hade inte riktigt räknat med att Taipei är en sådan modern stad, här finns allt och lite till, jag älskar det!


Ifall någon skulle få för sig något dumt;)


Helt underbar utsikt!


På kvällen blev det utgång! Jag vet inte riktigt vad vi hade förväntat oss men INTE det stället vi hamnade på iallafall. Vi var ute med en tjej, Ashley, från våran institution och hon tog oss till stans hetaste klubb, room 18;) Det var som ett stureplansställe fast här! Musiken var grym och vi hade superkul! Dessutom fixade hon in oss gratis vilket var jättebra då det var ganska dyrt att gå in annars, ca 175 svenska kronor. 

Sharon, Duke,  Ashley och Daisy.
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0