Veckan som gått...

Idag är det söndag igen... Tiden går fort här och jag har varit extremt dålig på att uppdatera bloggen, jag vet.
Jag och Helena har precis varit på Carrefour och storhandlat! Tre stora påsar blev det. Vi håller på att ladda upp inför tyfonen Parma som verkar vara påväg hit.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/filippinerna-parma-tyfon-16-doda-1.966844

Vår hyresvärd skickade ett mail till oss idag där hon skrev att vi inte skulle vara oroliga, huset är stabilt. Det känns ju bra iallafall... Så skrev hon att vi skulle ladda med mat och det har vi ju gjort nu. Vi hittade färskt gott bröd och brieost så det blev en delikatesslunch! Till middag blir det vitlöksbröd och pastasallad, mm... Så nu kan tyfonen inta staden för vi har mat så vi inte behöver gå utanför dörren på några dagar.
Igår var vi på en restaurang med vår lärare och hans fru. Vi hade aldrig hittat till restaurangen själva då man gick fram till en betongvägg och tryckte på en hemlig knapp så väggen öppnade sig och man kunde stiga in. Restaurangen var jättefin och maten hur god som helst! Sen gick vi hem till deras lägenhet och drack te och åt pomelo och kakor...
I helgen har det varit full moon festival här, en högtid som firas med barbeque och trevligt sällskap. Så efter middagen med Mr Ting, som vår lärere heter, var vi bjudna på bbq fest. Det var trevligt men vi var trötta efter en lång dag. Vi var ute i fredags kväll och kom hem väldigt sent så det blev inte många timmars sömn till lördagen.

I helgen har vi varit på två olika uteställen. I fredags intog vi Luxy och i lördags festade vi loss under Taipei 101 på Spark. Det är ganska roligt att de tar tempen på en innan man får gå in på klubbarna. De scannar huvud på en var man än går verkar det som. Igår när vi skulle gå in på Spark tog de först tempen och sen var vi tvugna att sprita händerna innan vi fick komma in. Galet!
Jag har föresten lyckats beställa kontaktlinser här! Jag ska hämta dom på onsdag och jag hoppas erkligen att det blir rätt... Jag saknar linser, det är jobbigt att ha glasögon hela tiden. Linserna kostade ca 700 kronor istället för 2200 som hemma. Helt okej med andra ord, om de fungerar såklart...
     
Nu ska jag söndagsslappa och vänta på den där satans tyfonen Parma...


Kommentarer
Postat av: Karen

Fine jenter!

2009-10-04 @ 22:36:23
URL: http://karenmusaeus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0