Benny i Taipei

Äntligen har han landat... Resan gick bra trots korta mellanlandningar i Frankfurt och i HongKong. I Frankfurt fick han åka tåg för att hinna men flyget till HongKong och va siste man på planet. De anställda klappade händerna när han kom springande, min tappre man! I HongKong va tiden väldigt knapp men där stod en kines med en skylt "Benny Lundback" och eskorterade honom snabbt till nästa flight, det kallar jag sevice! Tillsist landade han med fötterna på Taiwanesisk mark och där stod jag och hoppade av nervisitet när jag äntligen fick syn på ett par vit/röda dieselskor i ankomsthallen!!!


Benny i tunnelbanan, min station "Xinpu"!

Igår va första heldagen här och den spenderade vi med att besöka Chiang Kai-sheck Memorial Hall samt Taipei 101. Benny har lyckats pricka in det dåliga vädret, väldigt oturligt. Sikten va inte så bra i 101 och vi fick inte gå ända upp i toppen för det blåste och regnade för mycket. 








Benny och Chiang Kai-sheck.


Chiang Kai-sheck´s Cadillac.


En fågel...


Frihetsgudinnan är trashad!


Dålig sikt uppe i Taipei 101.


Jag har varit uppe i 101 två gånger tidigare men aldrig förstått att denna stora klump är för att inte tornet ska välta, jämvikt... Tack Benny för att du tittar så mycket på Discovery;)


Bildbevis på att Benny dricker kaffe, på Starbucks. Ok, inte riktigt kaffe, "Toffe-nut latte", mest socker faktiskt men gott!


Mys...

Dagen avslutades med grillning tillsammans med Jessica, Cicci och Katarina som kom igår. Supermysigt! Vi har dessutom bokat bord till nyår på en jättefin restaurang med den perfekta utsikten över Taipei 101 så vi kommer äta tre rätters och se på första klassens fyrverkerier!





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0